Dlaczego warto inwestować w higienę?
W dzisiejszej rzeczywistości rynek pracy zmienia się w błyskawicznym tempie. W ostatnim czasie znaczący wpływ na taki stan rzeczy miała pandemia, której skutki są już obecnie odczuwalne dla przedsiębiorców. Z obawy przed zagrożeniem zalecono izolację społeczną, czego efektem było zamknięcie takich obiektów usługowych jak: centra handlowe, salony fryzjerskie, restauracje, siłownie i wiele innych. Musiało się to dać we znaki osobom prowadzącym własną działalność gospodarczą. Zaadaptowanie się do nowego otoczenia stało się odtąd kluczowym czynnikiem, który mógł zadecydować o przetrwaniu biznesu. Niestabilna sytuacja sprawiła, że wiele firm stanęło na krawędzi bankructwa i jedynie elastyczne rozwiązanie, a niekiedy także modyfikacja oferty usług były w stanie ocalić byt miejsc pracy. Obecne realia pozwalają sądzić, ze słowo higiena nabierze w przyszłości większej wartości, niż dotychczas. Wysoka jakość produktów, pochodzących od sprawdzonych dostawców staje się symbolem bezpieczeństwa i odpowiedzialnej postawy prywatnych zakładów pracy. Konsumenci oczekują dziś wzrostu nakładów związanych z czystością w miejscach, które odwiedzają. Widząc zaangażowanie pracowników w zapewnienie przyjaznego otoczenia i wysokiej dbałości o standardy higieny, klienci zaufają danej marce. Należy bowiem pamiętać, że pomimo luzowania obostrzeń związanych z rozprzestrzenianiem się wirusa, zagrożenie nie zniknęło, a środki zapobiegawcze pozwolą wszystkim zachować spokój. Zachowanie jak najwyższych norm czystości powinno być priorytetem właścicieli lokali usługowych.
Popularnym aktualnie zagadnieniem z tym związanym jest prezenteizm, a więc stawiennictwo w pracy mimo świadomości własnej choroby. Niezależnie czy wynika to z ambicji zatrudnionego czy oczekiwań przełożonych, należy pamiętać, ze chory pracownik nie będzie w stanie wykonywać swoich obowiązków tak efektywnie jak w normalnych warunkach. Może to stanowić źródło stresu dla samego zainteresowanego, który nie da rady spełnić oczekiwań w nim pokładanych lub przyczynić się do zarażenia reszty personelu. Inwestycja w zdrowie kadry pracowniczej to realna korzyść dla wszystkich firm, które chcą pozostać na rynku. Jest to szczególnie niebezpieczne dla małych i średnich przedsiębiorstw, w przypadku których absencja kilku pracowników może spowodować wstrzymanie działalności. Otwieranie nowych kanałów dystrybucji może okazać się rozsądnym pomysłem. Poszerzając ofertę swoich usług o produkty, na które jest obecnie największe zapotrzebowanie, można przyciągnąć uwagę nowych odbiorców. Jeżeli Twoja firma nie może pozwolić sobie na kosztowną reklamę, podniesienie standardów higieny może być przyszłościowym rodzajem marketingu. Takie rozwiązania jak wycofanie jednorazowych dozowników i zastąpienie ich nowymi, bardziej oszczędnymi, pozwolą w niedługim czasie przynieść korzystne następstwa dla budżetu firmy. Zautomatyzowanie niektórych czynności umożliwi większą specjalizację personelu, który zostanie wyręczony w czasochłonnych zadaniach, związanych z zachowaniem czystości.
Gastronomia jest jedną z branż usługowych, która została najbardziej dotknięta skutkami zamknięcia lokali.
Bary, puby, restauracje czy kawiarnie były zmuszone do zawieszenia swojej działalności stacjonarnej, często oferując jedynie usługi w formie mobilnej. O ile w przypadku większych sieci Fast-food nie stanowiło to problemu, o tyle mniejsze, lokalne biznesy napotkały na przeszkody. Właściciele, którzy dotychczas nie dysponowali odpowiednia ilością samochodów dostawczych, musieli możliwie jak najszybciej przeorganizować strategię swojej pracy. Część przedsiębiorców zdecydowało się udzielić wsparcia służbom, będącym na polu bitwy z pandemią.
Obecnie, gdy pierwsze emocje opadły, a społeczeństwo uczy się radzić sobie z nową rzeczywistością, warto zastanowić się, jakie rozwiązania można zaplanować na przyszłość, by zagwarantować gościom czystość i bezpieczeństwo, jakich oczekują. Zmniejszenie zysków powinno zmusić pracodawców do szukania nowych sposobów zaoszczędzenia środków w różnych aspektach funkcjonowania działalności. Jest to również właściwy czas na zmiany, gdyż w wielu miejscach panują dawne przyzwyczajenia, które są często zupełnie nieopłacalne. Tutaj warto zwrócić uwagę na produkty, jakie proponuje marka Tork, a więc rozmieszczenie w kuchniach i toaletach wysokiej jakości dozowników do czyściw, mydła oraz papieru toaletowego. Jest to higieniczne rozwiązanie zarówno dla pracowników, jak i gości, ponieważ szczelne podajniki chronią wkład przed zabrudzeniem i wilgocią, czyniąc ten system bezpiecznym dla miejsc, w których odbywa się produkcja żywności. Użytkownicy dotykają jedynie odcinka, którego używają, co ogranicza ryzyko rozprzestrzeniania się wirusów czy bakterii. Technologia ta zapobiega również pobieraniu zbyt dużej ilości produktu przez jedną osobę, za każdym razem wysuwając tylko niezbędny fragment czyściwa. Zapewni to obniżenie kosztów poprzez redukcję nieodpowiedniego wykorzystania zasobów. Ponadto, dozowniki wyposażone we wskaźnik zużycia gwarantują, że papieru nigdy nie zabraknie, a jego uzupełnianie przez wygodnie otwieraną obudowę zaoszczędzi czas pracy personelu.
Jakie środki czystości warto wybrać, by połączyć skuteczność z oszczędnością?
Posiadamy szeroką ofertę środków czyszczących, dedykowanych właśnie dla sektora, związanego z produkcją żywności. Od preparatów do użytku codziennego, po profesjonalne specyfiki, usuwające nawet najcięższe zabrudzenia. Wśród gamy produktów mogą Państwo znaleźć m.in. płyny czyszczące dla obszarów spożywczych w koncentracie, takie jak Butoxol oraz Sana-Clean, które posiadają zarówno właściwości myjące, jak również dezynfekcyjne. Skuteczność tych środków w walce z wirusami została potwierdzona przez niemiecki wykaz IHO (Związek Przemysłowy Higieny i Ochrony Powierzchni). Cechuje je połączeniem najwyższej jakości z oszczędnością w użytkowaniu. Płyny dostępne są w różnych pojemnościach, m.in. 5 oraz 10 Litrów, które wyróżnia atrakcyjna cena w stosunku do ich objętości.
Kolejnym z pomysłów na lepszą gospodarność może być wykorzystanie produktów do nakrycia stołu Tork. Niezależnie od tego, jaki rodzaj restauracji prowadzisz, serwetki muszą się w niej znaleźć, a funkcjonalność i wydajność powinny być ich najważniejszymi cechami. Asortyment dostępny w naszym sklepie internetowym pomoże Twoim pracownikom utrzymać wysoki poziom higieny, dzięki czemu będą się oni mogli skupić na obsłudze gości. Inteligentna technologia ograniczy zużycie o co najmniej o 25% w porównaniu z tradycyjnymi systemami dozowania! Dodatkowym atutem jest także możliwość umieszczenia spersonalizowanych nadruków na produktach, co jest niezwykle skutecznym, lecz niedrogim sposobem efektywnej reklamy.
Innowacyjne rozwiązania - czy warto im zaufać?
Ciekawą alternatywą dla standardowych preparatów może być zastosowanie generatorów ozonu, które utleniając O3 są w stanie skutecznie dezaktywować związki chemiczne, usuwając mikroorganizmy z otoczenia. W przeciwieństwie do płynnych specyfików, jest to gaz, więc znacznie łatwiej dotrze nawet do trudno dostępnych miejsc. Wartością dodaną stosowania ozonu jest także neutralizacja zapachów, takich jak: dym tytoniowy, pot, zapachy zwierząt, pleśń oraz lotne związki organiczne. Do zalet urządzenia należą też - niski poziom emitowany hałasu oraz ich mobilność. Dzięki temu można czyścić dowolną przestrzeń, nie przeszkadzając jednocześnie innym użytkownikom obiektu. Ozonatory Elsea łączą unikalne właściwości odkażające z niskim zużyciem energii, czyniąc tę metodę przyjazną dla portfela i środowiska. Polecamy stosowanie generatorów ozonu profesjonalnym firmom sprzątającym, obsługującym obiekty kulturalne o dużej powierzchni jak: kina, teatry, opery, galerie sztuki i muzea.
W jaki sposób szybko i tanio stworzyć komfortowe warunki dla odwiedzających?
Kolejnym sektorem poszkodowanym w wyniku następstw przymusowej izolacji jest działalność związana z rekreacją, kulturą i sportem. Zamknięcie siłowni, klubów fitness, szkół tańca i basenów musiało być sporym ciosem dla wszystkich entuzjastów regularnego uprawiania sportu. Sale treningowe przeniosły się do domów, zaś opustoszałe obiekty stały się z kolei problemem dla ich właścicieli, którzy nadal musieli dbać o regulowanie finansowych zobowiązań. Nie powinno dziwić zatem, że gdy tylko pojawiła się możliwość wznowienia działalności, chcą oni zachęcić stałych bywalców do wznowienia ćwiczeń oraz pozyskać nowych klientów. Aby to jednak było możliwe, siłownie stoją przed poważnym wyzwaniem zapewnienia sterylności sprzętu i pomieszczeń. W miejscu, w którym duża liczba osób przebywa jednocześnie na niewielkiej powierzchni, stanowi to absolutnie kluczowy element. Oferta BRAVOS zawiera produkty przeznaczone do odkażania powierzchni oraz antyseptyki, stosowane bezpośrednio na skórę. Środki w formie płynów, proszków lub tabletek od tak popularnych marek jak Karcher, Kiehl czy Tenzi gwarantują pewne działanie bakteriobójcze, grzybobójcze i wirusobójcze.
Co więcej, chcielibyśmy przedstawić Państwu jeszcze jeden produkt, będący efektywnym sposobem dezynfekcji. Profesjonalne opryskiwacze marki Kwazar doskonale sprawdzą się w przypadku odkażania blatów, metalowych narzędzi, armatury ceramicznej i kafelków. Akcesoria rozpylające środki chemiczne posiadają wysoką skuteczność w przypadku konieczności trwałego zachowywania czystego otoczenia. Regulowane końcówki oraz funkcja wyrzutu cieczy pod ciśnieniem pozwolą w łatwy sposób dotrzeć do każdego miejsca, które wymaga sterylnych warunków.
Jak przeciwdziałać następstwom kryzysu spowodowanego epidemią?
Wskutek zamknięcia prywatnych zakładów rzemieślniczych, będących często jedynym źródłem dochodów ich właścicieli, widmo bankructwa zajrzało w oczy wielu usługodawcom. Brak możliwości wykonywania swojej pracy przez dłuższy czas zmusił ich do drastycznego ograniczenia wydatków. W przypadku takich miejsc jak salony fryzjerskie, kosmetyczne, solaria, SPA, studia tatuażu, butiki, pralnie, zakłady szewskie i krawieckie była to zauważalna prawidłowość. Pozytywem zaś można nazwać fakt, że obecnie miejsce te notują ponowny wzrost liczby klientów, których zapotrzebowanie na wspomniane usługi skumulowało się w czasie ograniczeń. Jest do dobry prognostyk, który warto przekuć w realną korzyść i poprawienie sytuacji finansowej swojego biznesu.
W przypadku zawodów, w których bliski kontakt z klientem jest nieunikniony, warto, by każdy stosował dodatkowe zabezpieczenia w postaci maseczek ochronnych, dostępnych na stronie internetowej BRAVOS. Dzięki temu pracownicy minimalizują ryzyko jakichkolwiek zakażeń, które wiązałyby się z ich absencją, zaś klienci na pewno docenią tak odpowiedzialną postawę. W dobie wzrastającej świadomości społeczeństwa w kwestiach zachowania higieny i konsekwencji jej braku, konsumenci oczekują zarówno wysokiej jakości usług, jak i dbałości o zdrowe otoczenie.
Przestrzeganie higieny rąk jest podstawą, jeżeli zależy nam na wywarciu pozytywnego wrażenia na innych, lecz nasze dłonie w ostatnim czasie były narażone na działanie środków dezynfekujących, nierzadko o silnie aktywnych chemicznie. Jeśli przyjrzeć się takim zawodom jak fryzjer czy kosmetyczka, można śmiało stwierdzić, że nawet pomimo stosowania rękawiczek ochronnych, dłonie pracowników muszą być wzorem do naśladowania. Jest jednak znacznie więcej profesji, w których przywiązuje się szczególną wagę do zadbanych rąk. Specjalistyczne kremy i pasty ochronne tworzą powłokę zabezpieczającą przed szkodliwym działaniem wody oraz rozpuszczonych w niej substancji. Osłonowe działanie na dłonie zapewni im bezpieczeństwo, a sprawdzi się zarówno w pracy, jak i we własnym domu. Skończ z długotrwałym szorowaniem plam z farby oraz wysuszoną skórą. Sięgnij po środki higieniczne, dzięki którym ręce staną się Twoją wizytówką.
Odrodzenie turystyki - czyli jak przekonać gości, że jest bezpiecznie?
Niepowetowane szkody wirus przyniósł w branży turystycznej. Konieczność pozostania w domach zmusiła wielu turystów do zmiany planów, zaś w obliczu tak trudnej sytuacji hotele ani noclegownie nie mogły wyciągać konsekwencji z takiego obrotu spraw. Nie zwolniło to jednak właścicieli budynków z płacenia finansowych zobowiązań. Trzeba pamiętać, ze hotel zarabia na siebie jedynie w momencie, gdy odwiedzają go goście, natomiast dbać o niego trzeba regularnie. To tylko spotęgowało obawy gospodarzy o utrzymanie interesu. Chcąc odzyskać choć część utraconych przychów, ceny wycieczek i hoteli ulegają obniżeniu, co z kolei może doprowadzić do gwałtownego wzrost liczby odwiedzających w niedalekiej przyszłości.
Z pomocą dla przedstawicieli branży hotelarskiej przychodzi marka Karcher, która jako producent profesjonalnych parownic czyszczących przyczynia się do znaczącej poprawy czystości w budynkach, przy jednoczesnym ograniczeniu wydatków poprzez zmniejszenie ilości zużywanej energii. To połączenie może okazać się wodą na młyn dla właścicieli hoteli zwłaszcza w okresie zwiększonej eksploatacji. Urządzenia można w bardzo wygodny sposób przenosić w dowolne miejsce, zaś ciche działanie nie zaburzy spokoju gości, przebywających w obiekcie. Od mycia podłóg, poprzez czyszczenie szklanych powierzchni, po odświeżanie pokryć tekstylnych.
Higiena dźwignią handlu? Ile warte jest nasze zdrowie?
Reasumując, na podstawie wszystkich wymienionych przykładów można stwierdzić, że sektor usług, który dotąd nie mierzył się z tak daleko idącymi skutkami kryzysu zmienia się na naszych oczach. Zagadnienie to jest jednak znacznie szersze, bowiem cała gospodarka potrzebuje elastycznych rozwiązań i sprawnego reagowania w przyszłości. Dziś, jako społeczeństwo, prawdopodobnie będziemy już lepiej przygotowani na podobne zagrożenia. Opracowanie racjonalnej strategii długofalowej w oparciu o zabezpieczenie interesu przed nieprzewidzianym może zapewnić przewagę na rynku.
Wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów poprzez zapewnienie wysokiego poziomu higieny będzie obecnie najlepszym rodzajem marketingu dla wielu prywatnych działalności gospodarczych!
Źródła: Bravos, Higiena Center, Karcher